Bio+jag+Ida=Sant

Nu va denna dagen också passerad. Men idag har jag haft det mycket bättre än igår. Verkligen mycket bättre. Och roligare. Kan det va för att jag spenderat den med min bästis? Jaa jag är ganska säker på det.
Det är sant, jag har faktiskt en bästis, det är jag stolt över och hon är såklart den bästa. Hon heter Ida men kallas Idos Pidos.
Ida kom hem till mig i eftermiddags, efter många om och men på telefon, sms och msn. Idag var det en ganska klyddigt att bestämma till en början.
När vi kommit hem till mig började vi genast laga mat. Det känns som att äta är det ända vi gör när vi ses. Fast det är sjukt gott & trevligt. Idag blev det kyckling och sallad, med kaffe och kexchoklad till efterrätt. Gissa vilket som va godast?!
Nu ikväll har vi varit på bio, jag, Ida, Andreas och Elin. Fast vi satt inte tillsammans. Jag och Ida satt där bak i hångelsofforna på samma platser som sist, (fast vi flyttade lite åt höger för att kunna lägga upp benen och slippa sitte bredvid två pratande tjejer), och Andreas och Elin satt i mitten. Dom ville nog inte känna oss. Vi såg 17 again. Jag säger bara: Se den. Riktigt bra! Idag va det värt biopengarna.
För exakt en månad sen gick jag och Ida på bio, när vi satt oss sa Ida: Petronella vet du vad? Idag är det första gången vi går på bio tillsammans. Ja det va det faktiskt. Och sen 1 månad tillbaka har vi hunnit med att se 5 filmer på bio tillsammans.
Dessa filmer:
1. En shoppaholics bekännelser
2. Marley & jag
3. Män som hatar kvinnor
4. Fast and Furious
5. 17 again
Ettan och femman tycker jag va bäst. Dom föll mig i smak. Hmm, fast trean va också grymt bra. Ja egentligen gillade jag väll alla filmerna mer eller mindre.
När filmen va slut lämnade vi av Ida vid tåget och körde sen till Bjärred, då hoppades jag verkligen på att få en glass i sommarkiosken. Men oturligt nog hade dom stängt så vi åkte hem. Men när vi kom hem va jag och Elin fortfarande sugna på glass så vi promenerade ner till centrum med Nikkie och köpte glass där istället.
Med andra ord, en onyttig dag. Jag som va så stolt att jag inte åt en ända godisbit igår. Så förstörde jag allt idag med kexchoklad, popcorn, snusklubba & glass...

Snart tänkte jag sova men innan det tänkte jag berätta två saker:
1. Om det finns någon som inte känner mig som läser min blogg (vilket jag iof inte tror, jag lär ju inte bli känd) liksom, men om det finns, så måste jag bara säga att jag heter inte Petronella, fast min blogg heter PetronellaP, utan jag heter Pernilla. Jag heter PetronellaP här av olika anledningar. När jag va liten sa mamma ofta Petronella till mig, jag hatade det, men jag har lärt mig att gilla det. Men det är en hilma tur att jag inte blev döpt till det. vad hade jag gjort då? Kanske skulle min blogg heta PernillaP istället då. Kanske Kanske! Sen när vi va på Gran Canaria över nyår, jag, Ida, Erik och Ante, började Ante kalla mig för Petronella. På den resan sa Ida och Ante: Petronella, vet du vad? ett antal gånger. Ja det va lite kortfattat hur mitt bloggnamn kom till. Jag kände helt enkelt för det.
2. Snusklubbor är riktigt najs. Jag äter min sista nu=/

Sov gott allihop. Go & glad kexchoklad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0