Riktigt sömnig

Det va som jag sa. Roligt i början. Skrev i mitt blogginlägg Hit & Dit att jag lovat Ida att uppdatera varje dag. Men se hur bra det gick. Får väll skärpa mig lite, eller?
Är trött och på ganska dåligt humör ikväll. Inget känns så roligt nu. Men ska ändån blogga lite för att pigga upp mig. Har funderat en massa ikväll och kommit fram till ingenting. Just ingenting... Jag har förhoppningar men oftast slutar det med att jag blir besviken. Som nu.

Idag va jag uppe mega tidigt. Jag, mamma och farmor skulle på Loppis och sälja gamla saker. Första gången jag va där och folk va ju som galna, dom rotade och drog i alla saker. När vi flyttade bestämde jag att jag ville spara allt skit för att sälja det och det va ett ganska bra beslut., då vi sålde för en massa pengar. Folk prutade, ja jäklar. Om jag sa att en sak kostade 20 kronor sa dom 5 kronor, jag skrattade och sa nej 20 kronor, dom sa 10 kronor. Nej, 20 kronor är det som gäller, dom sa okej 15 kronor. Jag sa Okej. Jag var nöjd. Förstår inte hur man kan handla en massa saker sådär. Jag vill ju inte ha det, men det är klart dom får ju nya saker i deras hus, sådant som jag tröttnat på. Så dom måste ju va nöjda med deras klipp. Men tänk så mycket skit folk köper egentligen...
Annars har helgen varit lugn, somnade tidigt igår för att jag skulle upp idag, somnar tidigt ikväll för att jag va uppe tidigt imorse.

Imorgon ska jag på kalas, min morfar fyller år. Innan vi åker dit ska vi köpa en present och då ska jag passa på att handla några skor som jag hittade igår. Jag och mamma körde en sväng till nova igår efter att vi kollat blommor och jag fick syn på två par skor som va riktigt fina. Så dom ska jag köpa:) Behöver verkligen nya skor, om jag får bestämma, inte om pappa får säga vad han tycker. Men han är i en annan generation!

Nä nu ska jag bädda ner mig...
Sov sött!

P.S Saknar dig Idos.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0