Sköna Lördag

God eftermiddag.
Tänk för att jag gick upp riktigt tidig imorse. Bara för att blogga... Jag kommer att bli en sån tönt asså. Nej! Fast det är faktiskt konstigt idag, borde va ganska trött nu eftersom jag la mig sent inatt, men jag är pigg som aldrig förr.
Nu vill jag självklart skriva om min dag igår. Vad ska jag annars skriva om liksom?

Jag va ju hemma hos Ida, vi snyggade till oss inför kvällen och drack vin. Sen åkte vi till Lödde där vi handlade mat. Vi hade bestämt sen innan i veckan att vi skulle träffas hemma hos Emelie, för en kväll tillsammans. Jag, Ida, Linda, Anna & Emelie. Vi åkte hem till Emelie, startade grillen och åt. Sjukt gott. Jag tycker att vi hade det mycket trevligt. Senare på kvällen ville vi spela spel, så vi spelade ett spel som heter - Trodde du ja! Ja, så tror jag att det hette iallafall. Riktigt roligt. Man skulle gissa vad andra hade svarat om sig själv eller om oss andra, fanns tre olika kategorier man kunde få, fördommar, utmaning eller välja ett alternativ av tre.

Fick veta en hel del igår:)
1. Att Emelie hellre sov med en hemlös än en 98-årig man som kissade ner sängen.
2. Fick se Linda sitta och vicka på tungan.
3. Jag fick busringa och säga: Det är jag som är Pippi Långstrump
4. Ida ville hellre va sexig än snygg.
Och en massa andra roliga saker.

När vi spelade andra omgången va jag en plats från att vinna, vilket Ida inte ville att jag skulle göra (jag hade ju redan vunnit en gång igår). Då drog Ida en utmaning: Drick ett helt rått ägg. Örk... Vi andra gissade på att hon inte skulle göra det, men hon själv valde Ja. Därför va hon tvungen att dricka, allt för att jag inte skulle vinna. Ida började dricka, jag klöktes, vi skrattade. Men hon lyckades inte dricka allt, därför vann jag. Sen när vi trodde att vi lagt  detta med äggdrickande bakom oss, sa Linda det kan inte va så svårt att dricka. Hon luktade, Ida sa: Du får hundra kronor om du sväljer allt på en gång, (där va lite spott från Ida också i glaset), Linda svalde. Örk... Men vad gör man inte för pengar?
Och efter spelet slängde Emelie ut oss... Eller kanske inte slängde ut oss, men hon ville sova, eftersom hon skulle upp tidigt idag. Tyckte att det blev en toppen kväll, så tack för det ni underbara töser.

Och idag va jag som sagt uppe tidigt. Varför? Jo självklart inte för att blogga utan för att min familj alltid väcker mig när dom vaknar. Jobbigt! Men jag lyckades hålla humöret på topp ändån. Sen åt jag frukost, nya bullar med nutella. Mums:)
Men inte så nyttigt kanske. Fast varför ska man va nyttig? Tror att det är det sista jag är.
Idag skulle jag egentligen träffat Ida och kollat på fotboll och haft det skönt i solen. Men hon blev tvungen att jobba (tycker synd om dig). Men tänk så mycket du kan shoppa sen istället, bara för att du jobbade. Bra Bra! Fast jag ville träffa dig.
Istället fick jag planera om min dag. Precis då fick jag ett sms från Elin, hon frågade om jag ville ta en runda på Center Syd. Och självklart ville jag det. Så istället för att spara pengar hittade jag några fina tröjor som jag va tvungen att köpa.

Nu ska jag va ännu mer onyttig och äta godis, det är ju faktiskt lördag, men det är det varje dag för mig. Ja, kränga godis va det och samtidigt ska jag lägga mig i sängen och läsa veckorevyn.

Kommentarer
Postat av: ida

snygging där.

Tack för i fredes va super trevligt.

2009-04-19 @ 11:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0