En dag på stan

Nyss kommit hem från en dag i Malmö. Har haft det trevligt, men varför skulle det börja regna? Lönt? Nej.. Först när jag åkte in var det riktigt varmt och jag gick och svettades fast jag inte hade så mycket på mig. Så vem tänker på att ta med ett paraply då? Inte jag iallafall.
Träffade Malena för att ta en fika. Har inte träffat henne på en evighet. Men jag blev lite avundsjuk på henne, hon har precis kommit hem från 3 veckors semester och va brun. Så fint! Fick höra en del om hennes spännande resa. Fikade på Hollandia i Malmö. Tänk att en fika, te & wienerbröd kostar 60 kronor. Sjukt. Tänk så mycket man skulle spara om man fikade hemma alltid. Men tänk så mycket roligare det är på stan... Tror att fika på stan vinner:)
Fick pratat lite om hur det är i skolan nu också. Men inte så mycket med tanke på att Malena inte har varit där på tre veckor. Jag saknar skolan... eller dom i klassen & lärarna. Jag ska faktiskt åka upp och hälsa på dom nästa vecka om det blir som jag tänkt mig. När jag mötte upp Malena på gustav träffade jag Shirine (också en klasskompis) och hennes nykläckta Sara, eller hon är 2 månader nu. Men jag har inte sett henne. Supersöt. Jag vill också ha en bebis... Men får väll vänta några år! När jag och Malena satt på fiket kom Ida också dit efter en stund. Äntligen fick någon i klassen träffa Ida. Har ju pratat en massa om henne nu i snart två år, men ingen har träffat henne. Så nu vet dom att Ida finns och inte bara är min låtsas vän:)
Efter fikan skulle Malena vidare och jag och Ida tog en runda på stan. Jag köpte en ny klänning, den va svart med färgade blommor på. Kankse blir klänningen till Valborg. Om jag inte hittar någon annan som är ännu finare vill säga.
Köpte även ett par superfina skor på Åhlens, riktigt söta nu till sommaren. Fast det va inte jag som betalade dom, det gjorde Ida för jag hade inte pengar på kortet. Så Ida va snäll och lånade ut. Hoppas hon glömmer det:)
Fick låna pengar så att jag kunde fylla på mitt busskort också. Hallå vad har hänt? Måste nog börja jobba igen. Kan ju inte ha det såhär...:)
Och nu är det kväll... Ska kolla på Efterlyst nu. Måste ju se om polisen är på jakt efter mig:)
Ha det gött 

P.S Förresten planerade jag och Ida in en tur till Öland om en månad, första helgen vi är lediga tillsammans. Längtar redan som bara den. Då blir det en massa jobbsökande och party:) Också ska vi mäta väggar och planera rummen, FÖR VI SKA FLYTTA DIT TILL HÖSTEN:) Wiiihooo. Du är bäst Idos<3

Kommentarer
Postat av: Oxxe@

Jag skulle nog oxå säga att en fika på stan skulle gå före en fika hemma. Det finns så mycket mer att göra i stan oxå. P.S fin blogg:)

2009-04-23 @ 18:24:46
URL: http://oxxe.blogg.se/
Postat av: Monica Österström

Hej hej PP

Jag är inne och smygläser lite! :) Rosa och fint precis som du!

Hoppas allt är bra och att vi ses snart. Kramar

2009-04-25 @ 10:32:15
URL: http://osterstroms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0