Ella the jazz queen

Snart ska jag krypa ner i mammas säng och titta på tv. Egentligen borde jag gå och duscha, eller ja tvätta håret men jag orkar verkligen inte. Ska ju inte gå ut och visa mig för någon så då kan jag vänta tills imorgon. Mitt hår är allt annat än rent. Kul att veta va?

Innan satt jag på balkongen och åt lunch och tittade i H&M katalogen, finns så många fina toppar som jag vill ha. Nikkie va med mig ute, hon va alldeles stressig och ville inte ligga still och vila. Hon har varit stressad de senaste två dagarna, ända sen resväskan kom fram, hon fatta nog att någon skulle åka. Också blev hon väll ännu mer nervös när det va Andreas som skulle åka. Men jag tänkte iallafall att det kanske va bäst att ta ut henne på en promenad så att hon fick kissa och bajsa. När vi kom ut så kissade hon direkt och efter en stund bajsade hon också. Då såg jag att bajset fastnat i pälsen, vilket det gör ganska ofta eftersom hon har så mycket päls där bak. Så då var det bara för mig att promenera ner till mammas jobb med henne så att hon fick tvätta bort det.



Och när vi gick till mamma kom jag på att nästa tisdag, den 4 augusti, är det ett år sedan vi fick hem Nikkie.
När Nikkie föddes hette hon Ella the jazz queen, det heter hon på sina stam papper.

Även om hon är så jobbig att hon bajsar i pälsen skulle jag ALDRIG vilja va utan henne. Hon tillhör oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0