Kan det sluta va så varmt.

Nu de senaste dagarna har jag nästan varit död när jag vaknat. Varför? Jo för att det är så jäkla varmt på mitt rum, och på andras rum för den delen. Så jag vaknar helt nerdränkt och helt förvirrad. Idag va det samma sak. Fast imorse blev jag också väldigt störd i min sömn, då familjen skulle upp och jobba. Och inte kunde dom äta frukost och slå med allt i köket samtidigt. Nej, tänk för att det gör dom inte. Så när jag precis hade lyckats somna igen efter att pappa varit i köket så vaknade jag igen av att Andreas och Elin käkade frukost. Egentligen borde jag bo själv, så att ingen kan störa mig. Eller så borde jag inte ha mitt rum precis bredvid köket. Sen kanske det hade blivit lite mindre varmt när jag sover om jag hade slutat sova med mitt tjocka täcke, men det är för gosigt för att lägga in i garderoben.

Nu till de senaste dagarna.
Helgen har varit minst sagt bra, även om jag har jobbat både lördag och söndag. I fredags cyklade jag och Elin till Lomma och la oss och degade på stranden. Sen på eftermiddagen bjöd Chrille och Erica på lövbiff och pommes. Smarrigt. Där spelade vi mitt favorit spel Skipbo. Jag älskar att vinna. Men tyvärr så kom jag sist denna gången. När vi va på Maldiverna spelade jag och Erica det minst fem gånger om dagen. I löv it.
I lördags kväll va vi på gillfest hos Christen. Riktigt bra fest, hade mycket trevligt. Kvällen avslutades och jag somnade gott i Lödde:)
Igår vaknade jag upp med en rejäl huvudvärk, inte alls skönt. Också vaknade jag upp alldeles svettig, så jag fick gå och lägga mig ensam i en annan säng.
Vid ett tiden fick jag skjuts hem av Christen och jag hann vila lite innan jobb. Trodde att det skulle va lugnt att dricka det jag gjorde på festen för att må bra igår. Men icke. Klockan sju va jag så trött att jag höll på att somna i kassan.

Idag har jag varit och hälsat på Ida. Vi satt och snackade en massa skit och vi kom på en idé. Vi måste åka till Liseberg, vi tog fram almenackan och kom fram till att det passade bäst... IMORGON. Ja så imorgon drar jag Ida och Lotta till Göteborg. Najs!!
Calle och hans kompis skulle egentligen också följt med, men Ida ringde nyss och sa att Calle hade skadat sig på moppen, så han kunde inte följa med. Men jag håller tummarna för att det inte är något allvarligt.
Nu ikväll har jag varit inne och käkat i Lund med Rebecka. Vi gick först en snabbis på stan men jag va så hungrig att det bara blev en kort stund. Gick och satte och på myntha, fick menyn, men det fanns inget alls som jag va sugen på. Så pinsamt nog reste vi oss och tackade för oss.
Istället gick vi till en annan restaurang. Där fanns något som föll mig i smak. PLANKA. Jag=Nöjd.

Och nu måste jag sova. Ska va i Lödde åtta imorgon. Hela tisdagen blir full med bus. Me like, Me like Ida & Lotta:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0