Sjuker

God morgon. Eller god middag heter det kanske...

Idag ska jag bara ligga nerbäddad i sängen. Jag mår inte så bra, huvudvärken dunkar på högsta volym. Och jag är seg.
Igår skulle jag jobbat till klockan sju. Vid ett tiden kom huvudvärken och jag hade sjukt ont, sen vid fyra började jag må riktigt illa. Så vid halv fem gick jag och tog rast och åt lite, men efter det kräkte jag upp allt igen. Så då var det bara till att åka hem. Och idag fick jag ta ledigt, för kan verkligen inte jobba idag.
När jag skulle hem igår, va det ingen som kunde hämta mig. Så jag fick ta bussen. Jag bara önskade att jag inte skulle spy på bussen. Men när jag gick mot busshållplatsen kom bussen när jag hade en bit kvar, jag började springa och när jag kom till mitten av bussen, stängde han dörrarna och körde. Fan fan fan. Jag va nära att börja gråta, jag mådde dåligt och ville bara hem. Smart att springa då. NEJ!
Jag satte mig på bänken och då kom Rebeccas mamma och bror och körde fram till mig och sa hoppa in. Dom hade sett hur jag sprang och att bussen bara körde. Jessica blev arg och tyckte att det var dålig stil för chauffören måste ha sett mig men bara kört. Så snälla Jessica körde mig hem. Tack tack tack.

Idag ska jag va själv hemma hela dagen. Mamma och pappa jobbar. Andreas har åkt på semester. Nikkie är hemma, så helt ensam är jag inte.

I helgen har jag jobbat. Stressat som fan, massa kunder, har varit mest folk denna helgen på hela sommaren. Fatta att det är kaos med alla kunder. I lördags ville jag sluta tidigare, men det kunde jag ju drömma om. Klockan sju fick jag sluta och då åkte jag och Ida hem till mig. Käkade lite och drack. Kollade på sommarkrysset med mina föräldrar, drack cider, vin och shotar. Och vid elva åkte vi till Lödde för att festa med killarna på deras lagfest. Där stannade vi ett tag, dom flesta skulle vidare. Så då hängde jag med två killar hem och festade vidare. Sen avslutades kvällen med att jag som i Lödde:)

I söndags somnade jag vid kvart i nio på kvällen, jag va helt död efter att ha festat och inte sovit mycket på natten och sen jobbat hela dagen.. Men hade en rolig kväll, så det va värt att somna tidigt dagen efter.

Nu ska jag äta lite, sen sätta mig och läsa Veckorevyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0