ÖLAND

Fredag kväll. Och det ska bli en massa party.. Skrev ett inlägg igår, men det har försvunnit på vägen. Så nu ska jag snabbt uppdatera om gårdagen. Det blev en massa skratt och trams från min och Idas sida. Vi va nog ganska trötta och nöjda med hur dagen blivit. Vi åkte in till stan efter att vi åkt till Öland och lämnat våra saker. Tanken va att vi skulle shoppa men vi va inte på humör för det, till en början. Och eftersom vi va nervösa bestämde vi oss för att skjuta upp jobbsökandet till idag. Vi gick och kollade lite i affärer, sen  blev det en god fika på ett café i stan. Tur att vi gick in där, för precis när vi satt oss började det ösregna ute. Vädret i Kalmar va konstigt som bara den igår, regn, sol, hagel, moln, sol, solbrillor på, jackan av..... Ja ni förstår.



Den här galningen såg vi på vägen igår....

Bilder från resan upp.




Efter fikan gick vi och letade efter en salong, jag ville fixa till ögonbrynen. Och jag kan lova att vi hittade den BÄSTA, sjukt gött folk som jobbade där, så det blir dit jag går till hösten för att fixa frillan. Mina ögonbryn blev fina, jag blev nöjd. Ida frågade om dom inte kunde klippa mig också. Så en kille och en tjej började pilla som attans i håret och bestämde en cool frisyr. Jag blev nervös. Ville jag verkligen klippa mig? Jag vill, men vill ändån ha långt hår.. Men det slutade med att jag beställde tid till idag..
När vi va klara på salongen efter ett par timmar gick vi till bilen. Oppps, tur att vi gick dit då och inte stannade längre för parkeingstiden hade gått ut. Väl hemma lagade vi en god middag och avslutade kvällen med en film.

Såå idag... Imorse ville vi verkligen inte gå upp, men vi va tvugna. Skulle in till stan för att lämna CV. De blev en dusch och frukost sen åkte vi in till Kalmar.
Lämnade en massa CV, alla som jobbar här va riktigt trevliga. Vi behövde inte alls va nervösa. Men jag lyckades göra bort mig lite, jag va inne butik och lämnade ett CV och pratade med hon som jobbade där. Hon berättade att det skulle öppna ett nytt centra till hösten med en massa nya butiker. Så berättade hon några av dom och när hon sa Gina, sa jag JAAAAAAAA. Pinsamt, så i hennes butik får jag nog inte jobb.
Efter at vi lämnat en massa CV tyckte vi att vi va värda en glass, så vi gick till orget och satte oss. När vi suttit där en stund kom TV4 Kalmar och frågade om dom fick intervjua oss. Självklart, sa vi!! Så nu är vi kändisar också.
Klockan ett skulle jag gå och klippa mig. Och ja hela håret åkte av vill jag lova. Men han tog väl hand om mig då vi va på salongen i två timmar. Ingen bra timpeng för honom inte.



Här åkte mitt långa hår av. På bilden syns även Jonas som mer än gärna klippte av det.
Tänk om man hade en pojkvän som va frisör....
Så idag 21 år gammal har jag klippt mig för första gången på salong.
Alltid har min kära mamma klippt det. Men nu här i Kalmar fick jag ett ryck, tydligen skulle kalufssen bort.


Så här blev det:




Sen blev det lunch, och till att åka tillbaka till Öland.
Här hemma har vi inte gjort allt för mycket ikväll. Vilat och försökt kolla på vår intervju, men den har inte kommit in på webben ännu.
Ikväll blir det utgång, har ringt runt till några olika ställen, fr palace hade inte öppet ikväll. Så istället blir det BistroBar i Kalmar. Nu ska vi göra vid oss och dricka massa massa. Sen blir det till att hoppa in i en taxi, åka till Kalmar och ha kul.

Och här har ni jobbsökandenas outfit:



Ha det fint.... Jag skriver mer senare!!
Häsningar från P.P med vän på Öland
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0