Ny vecka.

Måndag igen, fy vad veckorna går snabbt. I lördags va jag ju på bröllop, det hade jag sett framemot i mer än ett år och nu är det förbi. Tiden går ju bara för snabbt. Så det gäller att ta vara på tiden... Den kommer inte tillbaka.

Jaa och vad har jag gjort idag för att ta vara på tiden? Inte allt för mycket.
Imorse va jag hos sjukgymnasten och tränade lite och fick akupunktur, 14 nålar idag. Det blir bara fler och fler, men det hjälper grymt mycket. Sen när jag kom hem va jag tvungen att göra några utbildningar till jobb eftersom jag ska börja jobba igen. Har varit hemma i 3 månader nu så det ska bli otroligt skönt att göra något vettigt om dagarna. Och framförallt att få pengar igen, då det har gått åt en massa sparade pengar istället. Har ju mest fikat och shoppat den mesta tiden och då försvinner det en hel del pengar. Efter att ha gjort några utbildningar (som inte va allt för roligt) åt jag lite mat. Sen tog jag en promenad med Nikkie. Men hon va inte så sugen på att gå idag, utan la sig mest och vilade på gräset. Sen hälsade hon på två killar som åkte skateboard. Dom frågade om dom fick klappa henne och det fick dom. Men Nikkie blev så glad att hon började jucka på den ena killens ben så jag fick dra bort henne. Hon har nog missat att hon är tjej och inte ska jucka, det är liksom inte hennes uppgift.

Nikkie
Kan man annat än tycka att hon är söt? Hihi


Nu är jag hemma igen, har nyss läst den senaste Veckorevyn. Fick en massa tips och ideér.
I mitt horoskop stod det: Just nu räcker det för dig att bara vara. Du njuter av våren, och det passar fint med lugna promenader eller fundersamma samtal. Allting som kräver stress eller högt tempo får vänta till en annan gång. Till och med kärleken föredrar du en aning stillsam, utan större passion.
Kärlek/sex: 3 hjärtan
kul/nöjen: 3 stjärnor
tur/pengar: 2 pengar
Hmm... Jag undrar om horoskop är sanna?! Det är sant att jag njuter av våren, men kärleken önskar jag att den inte vore så stillsam.
Jag är förresten Oxe, det är denna månadens stjärntecken. Och det är en viss Pernilla fyller år om en vecka. Bäst att berätta det för alla, vill ju inte att någon glömmer det.

På vägen till bussen pratade jag med två gamla kompisar från gymnasiet. Har inte pratat med dom på mer än ett år. Men till helgen ska jag äntligen få träffa dom två och några andra igen.

Nu kommer mamma snart hem från jobbet och då ska min kurrande mage få mat. Vad det blir vet jag inte ännu!
Och ikväll måste jag fortsätta med utbbildningarna så att jag blir klar med alla tills torsdag.

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0